2015. július 6., hétfő

Dupla Velencei tó kerülő biciklitúra




















Már egy éve tervezgetem hogy meg kellene kerülni biciklivel a Velencei tavat. Most vasárnap jött el a napja. Mivel szuper időt mondtak hétvégére, úgy döntöttem hogy már szombaton leutazom és ott töltök egy éjszakát. Hétfőre szabit kaptam. 3 nap. Ez már kész nyaralás. Juhé!
Egyedül mentem, mert az egyetlen olyan ismerősöm akit érdekelnek a sportok, utazás és szép helyek Balaton-átúszni ment.
Szombat délelőtt 11-kor begurítottam rózsaszín bőröndömet a kempingbe. Pikk-pakk felállítottam egyedül a 4-személyes sátramat és délre már a hűs habokban úszkáltam. Délután elsétáltam a bicikli-kölcsönzőbe és lefoglaltam egy bicót másnapra. Nagyon jól tettem, mert azt mondták, hogy hétvégenként reggel nyitáskor elkapkodják az összes kerékpárt. Huhh. Mázli, hogy időben gondolkodtam. Este retro disco a kempingben. :)
Vasárnap reggel elmentem a bicikliért és elindultam életem első Velencei tó kerülő biciklitúrájára. Csodaszép helyeken tekertem. Az kerékpár-út nagy részében szuper minőségű, néhol autóutakon kell menni, de nem volt vészes a forgalom. Sok szabadstrand van, az egyiknél meg is mártóztam.
Rengeteg biciklis pihenőhely, biciklis bár, kút, mosdó van az út mentén. A városokban 2 kerékpár út is vezet: egy a vízparton, egy a főút mellett. Nagyon tetszett a táj, jól éreztem magam, feltöltődtem. Ez tényleg nyaralás volt. Délre már körbe is tekertem. Ez tuti nincs 30 km. El sem fáradtam. Egy kis strandolás és egy csülkös pacal után megkerültem a tavat még egyszer biciklivel. Dupla kör. Na most már elfáradtam. :)
Este és másnap (ma) reggel egy kis strandolás, majd vonat, metro, metro, busz és már itthon is vagyok. Nagyon-nagyon-nagyon jó volt.




Valahol félúton...



















Kilátás a sátorból. Szuper ilyen látványra ébredni.



















Erőt adó csülkös pacal. :)





Print Friendly and PDF

4 megjegyzés:

  1. Kedves Andi!Nem tudok szó nélkül elmenni ezen bejegyzésed mellett.Annyira pozitív és vagány személyiség vagy,ami maximálisan átjön,és szerintem nagyon példaértékű!!Egyedül nekivágtál,vagányan és egy tartalmas kiruccanást megejtettél,amikor sokan csak otthon punnyadnak egyedül vagy nem egyedül.
    Csak így tovább!!Remélem sokan példát vesznek rólad!
    Üdv,Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Réka!
      Köszönöm a dicsérő, pozitív, kedves szavakat. :)
      Imádom a nyarat, a napsütést, a vízpartot, a természetet, a sportokat. Sokáig azt hittem ez természetes dolog mindenki részéről, de régesrég rájöttem hogy bizony ezzel csak kevesen vagyunk így.
      Rengeteg elrettentő példát látok magam körül: 3 hétig szabadságon lévő ismerősöm csak és kizárólag a számítógép előtt egy közösségi oldalon lógott, kismama ismerősöm hosszú monológot adott elő arról hogy ő évekig (!) nem húzott a lábára cipőt mert csak a sarki boltig ment papucsban és most milyen furcsa érzés a lábán a cipő, mikor egy ismerősöm 4 hónapig veszélyeztetett terhesként otthon feküdt a két meglévő gyereket 4 hónapon keresztül nem vitte az apjuk óvodába, udvarra, levegőre, sehova és ez csak 3 rossz példa a sok közül...
      Egyébként meg igaz a mondás hogy ott találkozol hasonló érdeklődési körű emberekkel a programokon, majd ott egymásra találtok. A kerékpáros utakon, kerékpáros pihenőhelyeken, kempingben mindenki barátságos és mindenkinek van pár kedves mondata a másikhoz.
      Szóval bátran tervezzen mindenki programokat! Az élet rövid.
      Ha pedig végképp nem szeretnél egyedül programokon részt venni találhatsz megbízható, leinformálható útitársakat, program-társakat az interneten. Én a Couchsurfing nevű weboldal segítségével találtam már kiránduló-társakat, pub-cimborákat és síző-csapatot. Szuper-olcsó (sőt van hogy ingyenes) programok.
      Work hard, play hard. :)
      Andi

      Törlés
  2. Szia,
    szuper hétvégét szerveztél magadnak! A bicikli kölcsönzőben vannak gyerek biciklik? 20" vagy 24"-es? Tavaly a Balaton partján próbáltam a gyerekekkel kölcsönözni, de nekik nem volt.

    Nekem ez az álmom a gyerekekkel: http://www.origo.hu/utazas/europa/20130717-harom-nap-alatt-bringaval-a-ferto-to-korul.html

    Hajrá: Vera

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hűűű. A Fertó tó kerülő beszámoló nagyon jól hangzik. Kedvet kaptam hozzá. :)

      Nem tudom a Velencei tónál lehet-e gyerek-méretű kerékpárokat kölcsönözni. Rengeteg kölcsönző van, a neten megtalálhatóak az elérhetőségeik, telefonon előre biztos ki lehet deríteni.
      Saját bicót is le lehet vinni vonattal: nyáron kedvezményes a kerékpárjegy a tavainkhoz és a Velencei tóhoz szupermodern, alacsony padlójú, sok biciklikocsival rendelkező vonat megy a Déliből / Kelenföldről.
      Engem a saját bicikli-utaztatástól eltántorított az hogy mivel nem Budapesten lakom még egy vonattal kell utaznom aminek derékmagasságban van a padlója és nem mindig van kerékpárszállító kocsija. Képtelenség feltuszkolni rá a sátorral, ruhákkal, hálózsákkal megrakott biciklit. Azon gondolkodom, hogy idén a Balaton-körhöz is bérelni fogom a biciklit.
      Igen: nemsokára Balaton kerülő bicikli túrára megyek. Nagyon várom!!!! :)


      Üdv,

      Andi

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...