2014. május 9., péntek

Magic Chili

Egy újabb varázslat: paradicsom, paprika, római kömény, kömény, chili, pirospaprika és bors-mentes finom változat, így autoimmun betegek is fogyaszthatják. Állagra, ízre, színre teljes mértékben chili-élmény. Az eredeti recept itt található: http://autoimmune-paleo.com/magic-chili-dairy-nightshade-gluten-grain-free. Én elfelejtettem fehérrépát venni, a fahéjat és oragánót pedig túl egzotikusnak találtam, így ezeket kihagytam. Kevesebb húsból készítettem.

Hozzávalók (3 adag):
30 dkg darált marhahús
3 db sárgarépa
1 db cékla
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 dl víz
8 evőkanál kókuszzsír
néhány szál petrezselyem
fokhagymapor
himalája só

A felaprított vöröshagymát megpirítottam kókuszzsíron. Hozzáadtam a felaprított fokhagymát, felöntöttem 2 dl vízzel. Hozzáadtam a felaprított sárgarépát és céklát, enyhén sóztam. Addig főztem, amíg meg nem puhult. Botmixerrel pépesítettem. Egy másik serpenyőben kókuszzsíron megpirítottam a darált marhahúst, enyhén sóztam. Hozzáadtam a zöldség-pürét, összeforraltam és fokhagymaporral ízesítettem. Aprított petrezselyemmel megszórva tálaltam.




Print Friendly and PDF

2 megjegyzés:

  1. Zseniális!
    Én tettem bele fahéjat és oregánót is, fehérépa is pont volt itthon, meg egy kis kakaóport (bár így már nem autoimmun, ugye?, nálunk nincs ilyen diétára igény/szükség szerencsére). Agyalok egy ideje, hogyan paleosíthatnám Stahl Tex-mex pulykáját - hát ÍGY!
    Köszönöm a receptet! Minden jót!
    Á.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Örülök, hogy ízlett. Ez tényleg egy varázslat.
      Igen, a kakaópor nem autoimmun, de paleo.
      Majd én is kipróbálom fahéjjal, oregánóval és fehérrépával. Biztos pikáns ízt adnak az egésznek.. :)
      Andrea

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...