2013. november 28., csütörtök

3 az 1-ben pacalleves

Fantasztikus recept-oldalra bukkantam. Nem paleo, de a receptek egy része az alapanyagok paleolit változatára való cserélésével kifogástalanul elkészíthetőek. Pacallevest szerettem volna főzni, nagyon szimpatikus volt ez a változat: http://aledakonyhaja.blogspot.hu/2013/10/pacalleves.html
Az eredeti receptet paleosítottam (tejföl helyett cocomas), picit változtattam a mennyiségi arányokon  és persze nem friss, hanem mirelit, előfőzött pacallal készítettem:
Hozzávalók:
1 kg mirelit, előfőzött pacal
3 db marha velőscsont
2 sárgarépa
2 fehérrépa
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3 szál zellerzöld
2 tojás sárgája
2 evőkanál cocomas kókuszkrém
1 evőkanál mustár
3 babérlevél

őrölt feketebors

Project 1.
A velős csontokat a pacallal együtt feltettem főzni. Nagyon jó minőségű volt a pacal, nem volt hab, nem volt fura szag. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a fokhagymát és a babérlevelet. Fél órát főztem, utána hozzáadtam a zöldségeket. Még fél órát főztem. Ekkor már éjfélt ütött az óra - késő este érek haza a munkából, éjszaka tudok csak főzni -, úgyhogy itt be is fejeztem a projectet. Megkóstoltam a levest, nagyon finom volt, a pacal puha lett. Másnap ezt vittem ebédre a munkahelyre.

Project 2 .
A munkahelyen elromlott a hűtő, leendő ebédemet kint az ablakpárkányon tároltam és nagy örömömre finom kocsonya lett belőle.



Project 3.
Folytattam az eredeti recept szerint:
2 evőkanál cocomast összekevertem sóval, mustárral és 2 tojás sárgájával. A levest felforraltam. Egy merőkanál levessel hőkiegyenlítettem a cocomasos-mustáros-tojásos masszát, ráöntöttem a levesre és felforraltam. Finom, savanykás leves lett.

Bár nagyon szimpatikus volt az eredeti recept szerinti pirított reszelt répás sűrítés és a tálaláshoz való muzsdéj, időhiány miatt én ezeket kihagytam. A muzsdéjt mindenképpen ki fogom majd próbálni.



Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...