2012. november 20., kedd

Nyers torta

Elkészítettem Paleozsu nyers tortáját: http://paleozsu.blogspot.hu/2012/11/nyers-torta.html
Nem volt otthon minden hozzávaló (aszalt szilva, datolya, kókusztej), egész egyszerűen kihagytam őket és így is fantasztikusan finom (és költséghatékonyabb) lett.
18 cm-es kapcsos tortaformát (hűű már el is felejtettem hogy ilyenem is van) használtam, kevesebb réteget készítettem mint az eredeti recept és nem vontam be az oldalát a "csokikrémmel".
Röviden:
1. Alul: mandulás tésztaréteg fele (össz tészta: 25dkg darállt mandulabél+ fahéjas alma leve+ 1 citrom reszelt héja+4ek kókuszzsír)
2. almás töltelék réteg (3 reszelt alma+  1 ek eritriol +  1 citrom leve + fahéj összekever, kinyomkod)
3.mandulás tésztaréteg másik fele
4.bevonat ("csokikrém"): 1 avokádó +1 túlérett banán + 4 ek kókuszzsír+ 3 ek natúr kakaópor összeturmixol)
Hűtőben pár óra alatt megszilárdul. Nagyon finom és laktató. Karácsonykor biztos ott lesz az ünnepi asztalon.

Print Friendly and PDF

3 megjegyzés:

  1. Az eritriol helyett a xillit is jó? Még sosem használtam az e..-t, nem ismerem csak hallottam róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, az eritriol (vagy eritrit)ugyanúgy nét ki (fehér, kristályos), mint a Xillit, GI-je nulla. Én a xillittől rosszul vagyok (hasmenés, hasgörcsök - bár nem minden gyártó xillitjétől...), inkább eritriolt használok.

      Andi

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...